|
|
Filmfestival!
|
Organisatie
Filmfestival
|
Opzet:
| |||||||||||||||||||||||||
Data:
| |||||||||||||||||||||||||
Tijden:
| |||||||||||||||||||||||||
Toegang:
| |||||||||||||||||||||||||
Toezicht:
| |||||||||||||||||||||||||
Organisatie:
|
Organisatie behelst ondermeer het volgende.
Reclame d.m.v. posters, flyers etc. | |
Uitzoeken van 6 films | |
Het verkrijgen van de te vertonen films | |
Achtergrondinformatie betreffende de zes films | |
Regelen opbouw: in gereedheid brengen van de vertoningruimte [lokaal 18 en aula] | |
Regelen afbouw: het opruimen na afloop van de avond | |
Info voor in de schoolkrant | |
Regelen surveillance door enkele docenten | |
Verzorgen van de daadwerkelijke vertoning |
De organiserende leerlingen maken een verslag van deze activiteit. Daarin komt aan de orde:
Een verslag van de organisatie in haar geheel; wie heeft wat wanneer gedaan en hoe. | |||||||||
Een verslag van de avond van het filmfestival | |||||||||
De achtergrondinformatie behorende bij de vertoonde films | |||||||||
Een eigen mening van elk
van de leerlingen. Daarin wordt verwerkt
|
Tenslotte:
CKV-leerlingen kunnen 1 film gebruiken in het kader van hun BCA
Een filmfestival betekent
dat er in een kort tijdsbestek een flink aantal films kunnen worden bekeken.
Doorgaans wordt daarbij geprobeerd enkele bijzondere films te vertonen. Dat gaan
we ook dit keer weer realiseren.
Opzet is dat er twee lokalen zijn waar drie films worden vertoond: twee
tegelijkertijd en drie na elkaar.
Daarbij wordt gewerkt volgens een draaiboek waarin een overzicht staat wat van
iedereen wordt verwacht.
Dit grote aantal taken wordt daarbij verdeeld onder enkele groepjes. Natuurlijk
kun je binnen jouw eigen groep ook weer een taakverdeling maken; het blijft
echter wel een groepsopdracht.
De opdracht bestaat er uit een taak met jouw groep goed uit te voeren. Daarnaast ben je verplicht een deel van de filmavond aanwezig met een individuele opdracht.
Kaartjes |
Passe-partouts |
Voorverkoop |
Filmfestival Poster 1 |
Filmfestival Poster 2 |
||
*Chantal 3A |
*Quintus 3A |
Loes 3 A |
Sjoerd 3A |
John 3C |
||
Cindy 3A |
Rob 3A |
Quintus 3A |
Glenn 3A |
Collin 3C |
||
|
|
Chantal 3A |
|
Joost 3C |
||
Film 1 Poster |
Film 2 Poster |
Film 3 Poster |
Film 4 Poster |
Film 5 Poster |
Film 6 Poster |
Flyers + bakje |
Simone D. 3B |
Joyce 3B |
Simone H. 3B |
Robin 3A |
Femke 3A |
Bjorn 3C |
Nisha 3B |
Benedicta 3B |
Nicole 3B |
Ilona 3B |
Rick 3A |
Laura 3A |
Kim R. 3C |
Cynthia 3B |
|
|
|
|
|
|
Lotte 3B |
Om toegang te krijgen tot
het filmfestival kan men een kaartje kopen: deze kaartjes moeten voorzien zijn
van een aanduiding voor welke film, zaal, en datum. Dit alles tweezijdig
bedrukt. Kleurverschil per ronde is ook handig.
De prijs: 1,50 euro. De opbrengst komt ten goede aan de ‘Derde WereldActie’ van
school.
De kaartjes moeten ten behoeve van de voorverkoop beschikbaar zijn op maandag
8 maart. Dit is week 11.
De werkzaamheden zijn:
ontwerpen, afdrukken, kopiëren, snijden, tellen,
afleveren.
Om toegang te krijgen tot
het filmfestival kan ook een Passe-partout worden gekocht. Dit geeft toegang tot
het gehele filmfestival. Een passe-partout moet voorzien zijn van de datum van
het filmfestival. Bedrukken gebeurt tweezijdig.
Gekleurd papiergebruik is leuk. De prijs bedraagt 3,00 euro en komt ten goed aan
de ‘Derde WereldActie van school.
De Passe-partouts moeten ten behoeve van de voorverkoop beschikbaar zijn op
maandag 8 maart. Dit is week 11.
De werkzaamheden zijn:
ontwerpen, afdrukken, kopiëren, snijden, tellen,
afleveren.
In week 11, op maandag 8
maart, start de voorverkoop van de kaartjes voor de filmavond.
Hiervoor geldt voor iedere dag: vaste tijden en een vaste plaats.
Dit moet van te voren kenbaar worden gemaakt op de Filmfestival posters. Regel
bijtijds dat dit wordt vermeld!!
Let er daarbij op dat de posters in week 10 op woensdag, 3 maart dus, af
zijn en moeten worden opgehangen.
De opbrengst wordt op papier bijgehouden: boekhouden dus.
De werkzaamheden zijn:
informeren, verkooppunt regelen, verkopen,
boekhouden, afleveren.
Van iedere film wordt op
A4-formaat een poster ontworpen. Daarop staat met eigen bewoordingen waar de
film over gaat alsmede enkele van de belangrijkste gegevens. Een plaatje erbij
doet het ook leuk. Hiervan maak je enkele kopieën.
In één wissellijst wordt van elke filmposter één exemplaar verzameld. Dit onder
begeleiding van je CKV-docent.
De overige exemplaren worden op de diverse prikborden bevestigd. Woensdagmiddag
3 maart moet het af zijn.
De werkzaamheden zijn:
ontwerpen, afdrukken, kopiëren,
verspreiden/aanplakken.
Een grote poster moet je
pakken; het is niet zomaar een poster: hierop wordt de filmavond aangekondigd.
Deze poster wordt, onder begeleiding van je docent CKV, in een wissellijst in de
Aula gehangen.
Let op: het is reclame dus het verzorgingsniveau is hoog!! Woensdagmiddag 3
maart moet het af zijn
Wat hoort in ieder geval thuis op de poster.
o
Aankondiging filmavond.
o
Datum, aanvangstijden, tijdsduur en
filmzaal.
o
Welke films er draaien.
Het formaat van de poster is A0-formaat [dit is 16 maal het A4-formaat].
De werkzaamheden zijn:
ontwerpen, afdrukken, kopiëren, opplakken,
inlijsten en ophangen.
Ook de Flyer, een kleine
aankondiging, op A6-formaat moet een pakkend ontwerp hebben. De flyers worden in
een bakje bij de hoofduitgang van school gehangen/geplaatst. Maak er eerst een
stuk of 40 van .
Daarnaast hang je tien stuks [kopieën op A4-formaat] op enkele in het oog
springende plaatsen in school.
Tevens maak je een kopie voor elk van de 25 bij deze filmavond betrokken
CKV-leerlingen.
Ook het ‘Flyer-bakje’ verdient de nodige aandacht: het moet filmfestival-waardig
zijn!!
Woensdagmiddag 3 maart moet het af zijn
Wat hoort in ieder geval thuis op de poster.
o
Aankondiging filmavond.
o
Datum, aanvangstijden, tijdsduur en
filmzaal.
o
Welke films er draaien.
De werkzaamheden zijn:
ontwerpen, afdrukken, kopiëren, snijden,
verspreiden/aanplakken en ophangen.
Voor een goede uitvoering is
het noodzakelijk dat je afspraken maakt met elkaar binnen de groep maar ook
met de groepen onderling.
Je ontvangt na de carnavalsvakantie, het is dan week 10, een duidelijk
overzicht ieders taak tijdens het filmfestival.
We noemen dat ook wel een draaiboek.
Daarin staat zo nauwkeurig mogelijk waaraan moet worden gedacht. Het is tevens
een opsomming van taken.
Achter deze opsomming staat dan tevens wie verantwoordelijk is voor welke taak.
Na afloop van het door
jullie georganiseerde filmfestival maak je een verslag. Dit moet af zijn in
week 13. Geef naast informatie over jullie bijdrage, ook jullie eigen
ervaringen weer. Denk daarbij aan de voorbereidingen en de uitvoering.
Tevens voeg je er in ieder geval nog een A4-flyer aan toe. Heb je foto’s
gemaakt, dat kan ook van het filmfestival zelf bijvoorbeeld, dan kun je die
eventueel ook nog toe voegen [digitaal of geprint].
Maak een planning met
elkaar. Daarbij ga je uit van onderstaand schema.
Ziekte of anderszins kan jullie zorgvuldige planning in de war schoppen. Hierop
dien je alert te zijn.
Je dient dan actie te ondernemen. Er zijn duidelijke deadlines.
Defecte printers, lekkende fietsbanden worden niet als excuus aanvaardt bij het
overschrijden van de deadline.
Er is niets op tegen om je werk een dag eerder af te hebben.
Week 8 |
Week 9 |
Week 10 |
Week 11 |
Week 12 |
Week 13 |
Uitreiking stencil 1e groepsoverleg taakverdeling afspraken Wk 9 Evt. Groepsbreed Overleg 2e groepsoverleg |
Vakantietijd Uitwerken van verzamelde gegevens Evt. Telefonisch overleg |
3e groepsoverleg Verzamel je resultaten Uitwerken. Woensdag-middag 3 maart: Ophangen posters en flyers. Kaartjes drukken |
Maandag 8 maart Voorverkoop kaartjes.
4e groepsoverleg
Filmavond
|
Genieten van je resultaten.
Start met het maken van je verslag.
|
Afronden verslag.
Verslag in je kunstdossier!! |
|